SAMENWERKEN
EN PROPOSITIE

Sport en business gaan vaak hand in hand. Club College stelt zich ten doel om samen met haar relaties, o.a. professionele sportclubs binnen het betaald voetbal, hockey en basketbal, het zakelijke netwerk te helpen zich te gaan ontwikkelen op persoonlijk en bedrijfskundig gebied. De nadruk ligt hierbij dan ook echt op samen. Club College biedt de formule, de inhoud, de organisatie en de uitvoering. De sportclub faciliteert, heeft het netwerk en verzorgt de verkoop en marcom. Een samenwerkingsverband op het niveau van echte gelijkwaardigheid.

In de basis biedt Club College aan professionele sportclubs de mogelijkheid om additionele waarde toe te voegen aan haar ecosysteem. Door het aanbieden van kennis en ontwikkeling kunnen professionele sportclubs ter versterking van haar merk en het vergroten van de loyaliteit van business club leden en sponsoren het verschil maken.

Thema’s als:

  • hoe behouden wij onze sponsoren?
  • hoe verhogen wij de sponsorbeleving?
  • hoe vergroten wij de loyaliteit?
  • hoe maken wij van onze fans ook echte ambassadeurs?
  • hoe verlengen wij de levenscyclus met onze sponsoren?
  • hoe onderscheidend zijn wij met onze sponsor proposities?
  • hoe kunnen wij ons verdienmodel optimaliseren en verduurzamen?
  • waarmee maken wij het echte verschil?
  • welke waarde voegen wij toe aan de relatie met business club leden en sponsoren?

De business club leden en sponsoren bestaan in het lage- en middensegment veelal uit MKB bedrijven. Grotere sponsoren zijn te vinden in grootzakelijke en corporate bedrijven. Een ding hebben deze verschillende bedrijven allemaal gemeen. Deze bedrijven hebben, zowel los van als in combinatie met de Corona pandemie, allerlei uitdagingen in hun ondernemerschap en onderneming. Enkele actuele voorbeelden hiervan zijn o.a.; hoe toekomstbestendig is mijn onderneming, hoe toekomstbestendig is mijn business- en verdienmodel, welke organisatie inrichting past bij mijn bedrijf van de toekomst, welke kwaliteiten, competenties en talenten heb ik daarvoor nodig, wat is de impact van verdergaande robotisering, automatisering en digitalisering op mijn bedrijf, wat beweegt onze klanten om voor ons te kiezen, welke waarde voegen wij nu echt toe in de keten, hoe stimuleer ik gewenst verloop en hoe maak ik beleid m.b.t. in- uit en doorstroom beleid, hoe ziet onze klant er in de toekomst uit, hoe houd ik mijn medewerkers aangesloten, gemotiveerd en loyaal, hoe geef ik leiding op afstand, wat is ons onderscheidend vermogen, hoe passend is mijn strategie, welke doelen hebben we gesteld etc.

Door in een veilige en vertrouwelijke omgeving onder leiding van professionals aan de slag te gaan met deze vraagstukken én dat te doen i.c.m. ondernemers, directie, management en/of medewerkers van andere bedrijven leidt dit tot nieuwe en waardevolle inzichten en veelal dito energie bij hen. De professionele sportclub faciliteert deze mogelijkheden.